Usein kysyttyä

Mikä on S-mobiili?

S-mobiili on S-ryhmän asiakasomistajille tarkoitettu mobiilisovellus, joka sisältää asiakasomistajuuteen sekä S-Pankin asiakkuuteen liittyviä palveluja kuten edut, bonustiedot ja sähköiset kassa- ja takuukuitit, sekä kätevän mobiilipankin.

Miten otan S-mobiiliin käyttööni?

Tarvitset ensimmäiseen kirjautumiseen verkkopankkitunnukset. Kun kirjaudut S-Pankin pankkitunnuksilla, saat kaikki S-mobiilin palvelut käyttöösi. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen saat avattua sovelluksen pelkällä salasanalla.

Jos kirjaudut S-mobiiliin muun pankin pankkitunnuksilla, voit tarkastella muun muassa bonustietojasi, sähköisiä kassa- ja takuukuittejasi ja sinulle tarjottavia etuja. Sähköiset kuitit näet, kun olet ottanut ne käyttöön S-mobiilissa tai Omalla S-kanavalla. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen sinun ei tarvitse kirjautua palveluun uudelleen.

S-mobiili uudistuu keväällä 2019. Versiopäivitys julkaistaan sovelluskauppoihin vaiheittain.

Päivityksen jälkeen sinun tulee olla asiakasomistaja tai kuulua asiakasomistajatalouteen, jotta voit käyttää S-mobiilia.

Millä laitteilla S-mobiilia voi käyttää?

S-mobiilia voi käyttää käyttää iPhone-, Android- ja Windows-älypuhelimilla ja esimerkiksi Android- sekä iPad-tableteilla. Varmista, että käytössäsi on seuraavat tai uudemmat käyttöjärjestelmät: Android 4.4, iOS 8.0 ja Windows Phone 8.

S-mobiili uudistuu keväällä 2019. Versiopäivitys julkaistaan sovelluskauppoihin vaiheittain.

Päivityksen jälkeen S-mobiilia voi käyttää iOS- ja Android-älypuhelimilla ja tableteilla. Varmista, että käytössäsi on seuraavat tai uudemmat käyttöjärjestelmät: iOS 10, Android 4.4

Mitä teen, jos puhelimeni katoaa tai varastetaan? Miten käytän S-mobiilia turvallisesti?

S-mobiilin käyttö on turvallista. Huolehdi kuitenkin älypuhelimesi turvallisesta säilyttämisestä ja käytöstä. Lataa älypuhelimeesi sovelluksia vain virallisista sovelluskaupoista (Google Play ja Apple AppStore) ja huolehdi puhelimesi tietoturvasta.

Jos kadotat laitteen, jolla olet kirjautuneena S-mobiiliin S-Pankin pankkitunnuksilla, tai muutoin ilmenee vaara tai epäilys S-mobiilin oikeudettomasta käytöstä, ota yhteyttä pankkitunnusten sulkupalveluun ja pyydä sulkupalvelua estämään palvelun käyttö. Pankkitunnusten sulkupalvelun numero on 09 6964 6820 (24 h/vrk, pvm/mpm), jos soitat ulkomailta, käytä numeroa +358 9 6964 6820.

Jos olet kirjautuneena S-mobiiliin jonkin muun pankin pankkitunnuksilla, ota yhteyttä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun p. 010 76 5858 (ma-pe 8-20, 0,084€/min) ja pyydä estämään palvelun käyttö. Jos soitat ulkomailta, käytä numeroa +358 10 76 5858.

Miksi S-mobiili pyytää erilaisia käyttöoikeuksia?

S-mobiilin toiminnot tarvitsevat tiettyjä laitteen käyttöoikeuksia toimiakseen. Tarvittavat oikeudet vaihtelevat hieman käyttöjärjestelmästä riippuen.

Esimerkiksi oikeudet kameran/valokuvien käyttöön tarvitaan mm. laskujen maksamisessa viivakoodin avulla tai palaute-toiminnallisuudessa valokuvan liittämiseksi. Puhelimen oikeuksia tarvitaan, jotta sovelluksesta voidaan soittaa suoraan asiakaspalvelun puhelinnumeroihin. Toimipaikkahaku puolestaan käyttää paikannusta löytääkseen käyttäjää lähellä olevat toimipaikat.

Mitä S-Pankin palveluita voin käyttää S-mobiilissa?

S-mobiili on pankki puhelimessasi. Voit tarkastella tilitapahtumia ja maksaa laskuja. Näet myös korttisi ja voit esimerkiksi muokata korttien turvarajoja ja tarkastella luottotapahtumia. Voit myös seurata rahastosäästöjäsi sekä hoitaa laina-asioita.

S-mobiili tuo käyttöösi myös kätevän Säästäjä-palvelun, joka tekee säästämisestä helppoa ja edullista. Säästäjä on Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu, joka tekee säästämisestä ylivoimaisen helppoa. Säästäjän avulla voit kartuttaa säästöjä jokapäiväisen rahankäytön yhteydessä. Voit esimerkiksi mikrosäästää korttiostoksistasi, jolloin jokaisesta debit-korttitapahtumasta siirtyy 1 euro säästöön. Voit myös ohjata Bonuksen suoraan rahastoon. Lue lisää Säästäjästä ja sen käyttöönotosta S-Pankin verkkosivuilta.

Mitä LähiTapiolan palveluita voin käyttää S-mobiilissa?

Vakuutusasioissa sinua palvelee LähiTapiola. S-ryhmän yhteistyökumppanina LähiTapiola tarjoaa asiakasomistajille jopa 5 % Bonusta vakuutuksista. S-mobiilissa voit tarkastella omia vakuutuksiasi, vakuutuslaskujasi sekä ostaa vakuutuksia. Voit myös tarkistaa vakuutusmaksuista kertyneen S-ryhmän Bonuksen 12 viime kuukauden ajalta ja ottaa yhteyttä LähiTapiolaan. Lue lisää S-Pankin verkkosivuilta.

Miten voin käyttää S-mobiilia tunnistautumisvälineenä?

S-mobiililla tunnistautuminen korvaa tunnuslukutaulukon. Palvelun avulla voit kirjautua S-Pankin verkkopankkiin sekä eri verkkopalveluihin helposti sormenjäljelläsi tai itse valitsemallasi tunnusluvulla. Katso ohjeet ja lue lisää S-Pankin verkkosivuilta.

S-mobiili ei toimi. Mitä teen?

Jos et pysty käyttämään S-mobiilia lainkaan, poista sovellus puhelimestasi ja lataa se uudestaan sovelluskaupastasi.

Jos pystyt käyttämään S-mobiilia, mutta se ei toimi normaalisti, toimi seuraavasti:

  1. Avaa valikko sovelluksen oikeasta yläkulmasta.
  2. Valitse Asetukset-otsikon alta Yleiset.
  3. Valitse Kirjaudu ulos sovelluksesta.
  4. Sulje S-mobiili avoinna olevien sovellusten joukosta.
  5. Avaa sovellus kokonaan uudelleen ja kirjaudu sisään.

S-mobiili uudistuu keväällä 2019. Versiopäivitys julkaistaan sovelluskauppoihin vaiheittain. Versiopäivityksen jälkeen löydät asetukset ja sovellusversion tiedot Minä-osiosta:

  1. Kirjaudu ulos sovelluksesta
  2. Sulje S-mobiili, avaa se uudelleen ja kirjaudu uudelleen sisään.

Voit tarvittaessa ottaa meihin yhteyttä verkkopankin viestillä tai puhelimitse.

Kerro mahdollisimman tarkasti:

  • Mitä tapahtui ja milloin
  • Puhelinmallisi (esim. iPhone 6)
  • Mikä puhelimen käyttöjärjestelmäversio sinulla on käytössä? (esim. iOS 10.3.3 tai Android 7.0)
  • S-mobiilin versio (löytyy S-mobiilin valikosta: Asetukset - Yleiset - Tietoja S-mobiilista - Sovellusversio)

OTA S-MOBIILI KÄYTTÖÖN

1

Lataa puhelimeesi S-mobiili-sovellus omasta sovelluskaupastasi.

2

Ota sovellus käyttöön omilla henkilökohtaisilla  verkkopankki­tunnuksillasi. Kun kirjaudut S-Pankin pankkitunnuksilla, saat S-mobiiliin kaikki palvelut käyttöösi.

HERÄSIKÖ KYSYMYKSIÄ?

Vastauksia löydät täältä.